Kampania
W Legacy of the Void wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze..
Opis rasy
Protosi są starożytną rasą z wysoce zaawansowaną technologią oraz zdolnościami psionicznymi. Ich styl gry przypomina terranów jednak posiada znaczące różnice. Największym atutem protosów jest wspomiana wcześniej technologia, potrafią oni między innymi przyzywać swoje jednostki na pole bitwy. Armia prostosów składa się z drogich i bardzo wytrzymałych jednostek przez co jest ich mniej niż w bitwie niż terran czy zergów. Ekonomia i styl waliki prostsów leży po środku od nękającego stylu terrana, a ekonomicznej gry zerga. Protsosi posiadają jednostki dobre do frontalnej waliki jak i nękania wrogów. Jednak jak każda rasa protoss ma również swoje minusy. Utrata drogej armi lub kluczowych jednostek często prowadzi do końca gry. Ataki nękające terrana źle wybronione mogą zostawić nas bardzo w tyle co roónież kończy się przegraną.
Jednostki
Jednostka | Zastosowanie |
---|---|
Próbnik | Podstawowa jednostka zbierająca surowce oraz stawiająca budynkik. |
Zelota | Jednostka walcząca na pierwszej lini frontu. Posiada umiejętność szarży |
Adeptka | Jednostka wczesnego zwiadu oraz nękająca dzięki swojej umiejętności teleportacji w miejsce swego cienia. |
Wartownik | Jednostka wsparcia może tworzyć pola siłowe osłaniać jednostki tarczą oraz tworzyć halucynacje. |
Tropiciel | Jednostka potrafiąca strzelać. może być wykożystywana w celach nękania wroga przez umiejętność błysk dzięki której teleporuje się w wyznaczone miejsce. |
Mroczny templariusz | Zabójczy wojownik. Maskowanie czyni go niewidzialnymdla wrogów bez umiejętności wykrywania. Dwóch tęplariuszy może przekształcić się w archona. |
wysoki tęplariusz | Potężna jednostka.potrafi wykorzystywać burze psioniczną która zzabija grupę wrogów na wyznaczonym obszarze. Dwóch wysokich tęplaruszy może zmienić się w archona. |
Archon | Toworzony jest z dwóch templariuszy. Jego ataki podstawowe są obszarowe zadasje dodatkkowe obrażenia jednostkom biologicznym. |
Pryzmat nadprzestrzenny | Jednostka służąca do transportowania jednostek. Może się rozłożyć tworząc pole do przyzywania jednostek oraz zasilania budowli. |
Obserwator | Latający szpieg. Maskiowanie czyni go niewidzialnym dla wrogów. Wykryuwa zamaskowane jednostki wroga. |
Nieśmiertelny | Szturmowa jednostka krocząca. Potrafi wytwarzać bariere apsorbującą obrażenia. |
Kolos | Bojowa maszyna krocząca posiada podstawowy atak obszarowy. Skuteczny przeciwko lekko opanceżonym jednostkom wroga. Minus może być atakowany bronią przeciw lotniczą. |
Destabilizator | Może korzystać z oczyszczającego rozbłysku, aby zadać poważne obrażenia na małym obszarze. |
Feniks | Lekki myśliwiec. Posiada tylko atak powietrzny, może podnosić wroge jednostki. Przydatny do nękania wroga. |
Promień odchłani | Jednostka przydatna do wallki z latającymi celami opancerzonymi. |
Wyrocznia | Jednostka służąca do nękania wroga oraz zwiadu. |
Lotniskowiec | Duży okręt wojenny. Potrafi tworzyć przechwytywacze które atakują wroga. |
Orkan | Latająca jednostka oblężnicza. Dysponuje atakami dalekiego zasięgu |
Statek Matka | Duży okręt protosów potrafi maskować sojusznicze jednostki. Teleportową jednostki w dane miejsce oraz spowalniać ruch i atak wroga na danym obszarze. Może być tylko jeden taki statek. |