Kampania
StarCraft II: Heart of the Swarm to drugi epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych, traktującej o zmaganiach trzech ras – terran, protosów i zergów – na przełomie XXV i XXVI wieku. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada amerykańska firma Blizzard Entertainment.
Opis rasy
Zerg są to stworzenia składające się na rój. Gra zergiem znacząco różni się od gry pozstaałymi rasami. Jednostki tej rasy są tanie oraz mało wytrzymałe jednak mozna stworzyć ich bardzo dużo i zalać nimi wroga. Zerg również posiada onikalną mechanike tworzenia jednostek. Rasa ta nie posiada buduynków do produkcji jednostek wszystko tworzy się z jednegop budynku. Jednostki zergów tworzy się z larw wyklówanych przez ich główną budowle wylęgarnie. Rozwój technologiczny również się różni zerg musi ewoluować swoją budeowle żeby muc tworzyć budynki do bardziej zaawansowanych jednostek. Wiele jednostek tej rasy można ewoluować w bardziej zabujcze zależnie od sytuacji. Posiada on rówież unikalną mechanike kontroli mapy, ważnym elemętem gry zergiem jest rozsiewanie biomasy po mapie, która pozwala na szybsze przemieszczanie się jednostek oraz daje wizje na mapie. Najważniejszą mechganiką do opanowanie podczas gry zergiem jest umiejętne wykożystywanie larw czyli wiedza kiedy należy tworzyć wojsko a kiedy ekonomie. Jednak nauczenie się trudnych mechanik tej rasy pozwoli na łatwe wygrywanie gier oraz zapewni dużo zabawy podczas gry.
Jednostki
Jednostka | Zastosowanie |
---|---|
Robotnica | Podstawowa jednostka zbierająca surowce oraz stawiająca budynkik. |
Zergling | Szybkie stworzenie do walki w zwarciu. Potrafi przekształcić się w tępiciela. |
Tępiciel | Jednostka samobójcza. W momęcie śmierci dokonuje zniszczeń na małym obszarze. |
Karakan | Jednostka szturmowa. Szybko odzyskuje zdrowie bo zagrzebaniu. Potrafi przekształcić się w pustoszyciela. |
Pustoszyciel | Jednostka szturmowa, wykożystuje swoją żółć do niszczenia oddalonych celów. |
Hydralisk | Szybkostrzelna jednostka dystansowa zadająca duże obrażenia, Może porzekształcić się w czychacza. |
Czychacz | Jednostka oblężnicza. Atakuje kolcami, które zadają obrażenia wszystkim jednostkom w linii ataku. |
Żmij | Latająca jednostka manipulująca warunkami na polu bitwy. |
Mutalisk | Jednostka latająca nękająca. Jej pociski trafiają wiel celów. |
Skaziciel | Latająca jednostka przeciwlotnicza. Może przekształcić siuę w rządcę szczepu. |
Nosiciel roju | Jednostka oblężnicza powija szarańczę. |
Infektor | Jednostka wyspecjalizowana winfekowaniu |
Ultralisk | Ciężka jednostka szturmowa. Zadaje obrażenia obszarowe. |
Rządca szczepu | Ciężka, powietrzna jednostka szturmowa. Wyrzuca pomioty w strone celu. Pomiot to mała istota, która może atakować jednostki naziemne. |
Nadrządca | Zapewnia zaopatrzenie do tworzenia jednostek może przekształcić się w nadzorce. |
Nadzorca | Zaawansowany obserwator powietrzny. Zapewnia to samo zaopatrzenie co nadrządca. Może kożystać ze zdolności nadzoru i skażenia oraz powijać odmieńce (szpiegów). Nadzorca wykrywa zamaskowanych wrogów. |
Królowa | Jednostka obronna. Może powijać tumory biomasy, larwy i używać transfuzji. Porusza się dużo szybciej na biomasie. Posiada spore obrażenia przeciw lotnicze. |